پرسش مهر 18

به هنگام خشم: نه تنبیه، نه دستور و نه تصمیم.

از آنجا که دانش آموزان از راه تقلید و الگوگرفتن از معلمان و مسئولان مدارس خود بسیاری از ارزش ها و رفتارهای اجتماعی را کسب می کنند. مهمترین قدم برای بهبود رفتار درمدرسه، تقویت ارزشهای اخلاقی و تمرین ادب واحترام، ارائه برنامه های مستمروآموزش­های ضمن خدمت برای مدیران ومعلمان درجهت تقویت مهارت های ارتباطی آنان است.

اگر قراراست احترام به دیگران وسعه صدردرمدرسه هر روز تمرین و تقویت شود، ابتدا باید معلمان و مسئولان مدارس روش ­های برخورد با  دیگران در شرایط خاص مانند عصبانیت را بیاموزند و در شرایط بحرانی آنها را به کار ببرند. تحقق ارزش های انسانی درصورتی میسراست که معلمان وکارکنان مدرسه به این ارزش ها معتقد باشند و مهارت های لازم رابرای تبدیل آن ها به هدف های رفتاری کسب کرده باشند. اگر در مدرسه روح انصاف، عدالت، اعتماد بین مسئولان مدرسه ومعلمان برقرار باشد دانش آموزان نیز عدالت، صمیمیت واحترام متقابل رایاد می­ گیرند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی